czwartek, 29 października 2015

Bransoletka z muliny

Bransoletka z muliny

* (Bardzo łatwe)

Stwierdziłam że przy każdej pracy będę informować o poziomie trudności, a tą bransoletkę mogłabym nazwać "Dla początkujących". Aby ją wykonać wystarczy umieć liczyć do 3, więc na pewno nie sprawi trudności :)

Pomysł na nią pokazała mi koleżanka za co bardzo jej dziękuję, bo bransoletka jest naprawdę świetna :)

Do zrobienia tej bransoletki wystarczą nam te materiały: 4 kolory muliny, kawałek tektury lub kartki z bloku technicznego, nożyczki, długopis lub jakiekolwiek inne narzędzie do pisania, guzik lub inne zapięcie.



1. Wycinamy kółko z tektury (nie musi być idealnie, jak widać na załączonym obrazku).

 


2. Zaznaczamy środek i w mniej-więcej równych odległościach wpisujemy numery od 1-8. W miejscach z kreseczkami robimy nacięcia, a środek musimy przedziurawić.




3. Z każdego koloru muliny wycinamy 4 równe paski. Ich długość zależy od ręki osoby która będzie ją nosiła. U mnie wyszło ok. 70-75 cm.




4. Robimy pętelkę



5. Przekładamy pętelkę przez środek kółka i każdą nitkę przekładamy przez nacięcia po bokach. Kolejność kolorów nie jest ważna, ale ja proponuję takie ułożenie



 Z tyłu powinno wyglądać to tak:



 6. Teraz musimy zwolnić jedno miejsce ucinając jedno ramię. Ja pozbyłam się nitki pod numerem 4.  To również nie jest istotne, ale jeżeli ty też pozbędziesz się tej nitki to będziesz mógł  
 skorzystać z wzoru który pojawi się poniżej.




7. Zaczynamy pleść bransoletkę! Skoro mamy wolne miejsce nr.4 to odliczamy 3 miejsca dalej.
                                                                       4, 5, 6, 7
  Nitkę pod nr.7 przekładamy na wolne miejsce, czyli 4.


Od 7 również odliczamy 3 miejsca.
                                                                      7, 8, 1, 2
Czyli nitkę z nr. 2 przekładamy na miejsce nr.7 Kroki cały czas się powtarzają. Od wolnego miejsca odliczamy 3 nitki i przekładamy.


Po ok. 10 minutach robienia wzorek z drugiej strony jest już bardzo widoczny.



Podczas robienia bransoletki dodałam zawieszkę, ale to także kwestia gustu (;




Dodajemy guzik lub coś innego do zapięcia i gotowe! 




A tak prezentuje się cała bransoletka:






Mam nadzieje że się podoba i ktoś skorzysta z tego poradnika c:


6 komentarzy: